Majlis Berbuka Puasa 2007

Pengumuman dari Gunung Online

Moderator: pentadbir

User avatar
Abg_Jaws_Ikan_Paus
Pendaki Gunung
Posts: 62
Joined: 16 Jan 2006, 02:00

Postby Abg_Jaws_Ikan_Paus » 26 Sep 2007, 15:44

mat

mlm ni aku bayor kalau ko turun padang... ajak budin skali

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2786
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Postby matsaiko » 27 Sep 2007, 00:47

Seramai 130 terawal yang hadir dan ambil kedatangan di meja pendaftaran akan mendapat cenderahati dari pihak pengurusan...mai cepat seblom anda geget jari...cenderahati ni tarak juai punya champion punya woooo
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

User avatar
Abg_Jaws_Ikan_Paus
Pendaki Gunung
Posts: 62
Joined: 16 Jan 2006, 02:00

Postby Abg_Jaws_Ikan_Paus » 27 Sep 2007, 01:11

abg mat saiko semenjak ade line ni tgh malam pon hantar mesej ek.... hehehe

ad
Pendaki Gunung
Posts: 101
Joined: 04 Oct 2006, 17:49
Location: Gombak
Contact:

Postby ad » 27 Sep 2007, 05:40

jumPa di SaNa!!

uglysister
Pemegang Amanah GO
Posts: 360
Joined: 05 Dec 2005, 07:37
Location: 18m Underwater
Contact:

Postby uglysister » 27 Sep 2007, 09:10

sany,

ahad tu kitorang gerak dalam kol 10am / 11am.. sampai sana dalam kol 1, terus pegi ke rumah anak yatim tu sebab rasanya petang tu dorang ada jemputan majlis buka posa, takot kalau sampai petang dorang dah keluar. lepas hantar barang2 and derma, plan nak bukak posa kat sana kot, huhu :P

kete maybe dalam 2 kete yg pegi.. bergantung pada barang2 yg nak bawak, kalau tak byk satu kete muat, kitorang naik 1 kete jek.. yg confirm pegi stakat ni 4-5 org, so kemungkinan besar 2 kete gak laa.. tgk keadaan..

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Postby seper4alif » 27 Sep 2007, 09:35

Seramai 130 terawal yang hadir dan ambil kedatangan di meja pendaftaran akan mendapat cenderahati dari pihak pengurusan...mai cepat seblom anda geget jari...cenderahati ni tarak juai punya champion punya woooo
mai sechawaaaaan
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

mountpackers

Postby mountpackers » 27 Sep 2007, 10:37

lame tak masuk.. eheheh.. ramai ker bukak pose nieh...?

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 27 Sep 2007, 14:07

abg reen,

kalao nak cenderahati je leh tak??
shianlah kat sy yg terpaksa bertugas ni... :cry: :cry:

User avatar
rat-tat-tat
Pendaki Hebat
Posts: 369
Joined: 29 Mar 2006, 19:19
Location: The Cat's Eye Nebula
Contact:

Postby rat-tat-tat » 27 Sep 2007, 14:36

en. mat saiko.
ape salahnye 130 terawal tu jadi kan 136..jadi semua dpt.. :twisted: :lol:
kira cam kes en.unus nie bLeh dipertimbangkan..laa..muehehehhe :lol:


pssstt...tambah 6 je lagi!! :evil: :wink:
Image

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2786
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Postby matsaiko » 27 Sep 2007, 15:13

en. mat saiko.
ape salahnye 130 terawal tu jadi kan 136..jadi semua dpt.. :twisted: :lol:
kira cam kes en.unus nie bLeh dipertimbangkan..laa..muehehehhe :lol:


pssstt...tambah 6 je lagi!! :evil: :wink:
ahh syadapppp yu :evil:
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

User avatar
rat-tat-tat
Pendaki Hebat
Posts: 369
Joined: 29 Mar 2006, 19:19
Location: The Cat's Eye Nebula
Contact:

Postby rat-tat-tat » 27 Sep 2007, 15:15

siapakah 6 org yg maLang itu....kahkahkah...
tungguuuuuuuuuuuuuuuuu...
:evil: :lol:
Image

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 27 Sep 2007, 16:29

aku mmg takde dlm list nyer...cfmed....
sebb aku dtg lepas berbuka di OPISSSSSSSSS... :cry: :cry: :cry:

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Postby seper4alif » 28 Sep 2007, 11:31

aku mmg takde dlm list nyer...cfmed....
sebb aku dtg lepas berbuka di OPISSSSSSSSS... :cry: :cry: :cry:
tengok tuh dia dah merajuk,,, apa laa korang nih
bagi lah org tua nih cenderahati....
cian dia haa.. kan dah cedera hati nye...
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
Freelance
Senator Gunung
Posts: 1355
Joined: 06 Dec 2005, 13:16
Location: Kuala Lumpur

Postby Freelance » 28 Sep 2007, 16:33

UPDATE LISTING NAMA
Kehadiran


Penampilan khas - Maharaja Kukubesi

1-matsaiko
2-budin
3-lily
4-sany
5-nazawgw
6-haidar
7-viceroy

8-worksindrom
9-salan
10-salan2
11-kanee
12-arep

13-alamsemesta
14-pisha
15-bai
16-faridmcguire
17-faridmcguire2

18-salan3
19-pakjong
20-mangu
21-givencyKL
22-anggerikdesa

23-bett
24-ujang
25-onepolar
26-onepolar2
27-ayen

28-azliaje
29-jimi
30-likawi
31-pendaki baru-Yo-
32-jebat
33-jebat2
34-hensem
35-kak syitah
36-khainuba
37-acidkid
38-apek
39-apek2
40-eppot
41-abe~G

42-orca
43-kak ina
44-adik@putri rimba
45-rumaizi
46-lapore
47-bob koffin

48-adik idan
49-adik idan2
50-orga
51-hai
52-hai2
53-apek mmu
54-beckham
55-beckham2@sepul
56-faridza
57-faridza2
58-wina

59-kn
60-jelobo
61-umi
62-kak dib
63-ogljb
64-ogljb2
65-atan
66-kikilala
67-mansur
68-ijai
69-wawa
70-hamdi
71-ain
72-joneycomel
73-ad
74-syed
75-ipat
76-asun
77-jay
78-jaja
79-yon
80-ita
81-sham pitam
82-chimm
83-combe
84-amir
85-dragon
86-biskut
87-adelin
88-adelin2
89-nelihasila83
90-wnazry
91-wnazry2
92-pisang
93-putera owen
94-nije
95-ruffhiker
96-pgurlz

97-edwin
98-jeff
99-syam
100-akma
101-maria288
102-yusmazzira
103-nelly
104-givency_kl2
105-cikley
106-krow
107-dja
108-nellyhasila83-2

109-pokyi
110-kenaboi
111-kenaboi2
112-kenaboi3
113-kenaboi4
114-cddin
115-kenshina
116-kenshina2

117-yamin
118-asrul
119-faridmcguire3@zek
120-abg jaws

121-rembau
122-rembau2
123-pogolix
124-peyus

125-orga2
126-orga3
127-hanf raub
128-kamal
129-poji
130-amir

131-bob
132-shamcastello
133-adam
134-dj
135-epul
136-yamin3@shahrul
137-salan4
138-salan5
139-salan6
140-salan7
141-salan8
142-salan9
143-salan10
144-kak nora
145-joneycomel2@pak abu
Last edited by Freelance on 28 Sep 2007, 17:57, edited 2 times in total.

User avatar
vanhemeir
Pendaki Hebat
Posts: 399
Joined: 12 Dec 2006, 13:47
Location: Abu Dhabi, UAE
Contact:

Postby vanhemeir » 28 Sep 2007, 16:42

Selamat Berbuka Puasa

User avatar
Lapore
Pendaki Gunung
Posts: 134
Joined: 11 May 2006, 09:30
Location: Kami yg ditinggalkan
Contact:

Postby Lapore » 28 Sep 2007, 16:50

uuuuhhhhhh
mak aiiiiiiiii..!!!!!!!
tambah lagikkkkkk...
meriah gilak nih........ :wink:
The Bad, The Good & The Ugly....JiwaKacau?

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 28 Sep 2007, 16:57

tan,

mana ade majuk weii...mmg kena kerja laa...tu yg x leh nk join awalll..

:wink:

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Postby seper4alif » 28 Sep 2007, 17:13

tan,

mana ade majuk weii...mmg kena kerja laa...tu yg x leh nk join awalll..

:wink:
oloolooloooo bushuk meh sini meh mak pok punggung tuh meh....


erk kehadiran tuan tuan bawak le lelebih duit tuh ek... ada skit baju T shirt yg akan saya bawa ke sana k.... tak mahai.... RM40 jer selai..
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2786
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Postby matsaiko » 28 Sep 2007, 17:39

nak jual kuih raya,baju raya ,langsir raya sofa raya,kasut raya pon boleeee haaa bawakkk bawakkkkk :lol:
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

User avatar
Freelance
Senator Gunung
Posts: 1355
Joined: 06 Dec 2005, 13:16
Location: Kuala Lumpur

Postby Freelance » 28 Sep 2007, 17:59

nak kolek duit raya lah... :lol:

User avatar
matsaiko
Senator Gunung
Posts: 2786
Joined: 22 Dec 2005, 16:52
Location: GOMBAK Territory

Postby matsaiko » 28 Sep 2007, 18:04

oit dah tua pon nak duit raya lagi ke?
To Conquer Without Risk Is To Triumph Without Glory
www.azreenismail.com

User avatar
Freelance
Senator Gunung
Posts: 1355
Joined: 06 Dec 2005, 13:16
Location: Kuala Lumpur

Postby Freelance » 28 Sep 2007, 18:11

tapi aqu lum kahwin lagi..leh mintak per duit raya hahaha!!! nak mintak kt abe mat gak.. :evil:

beckham@chayok2
Pendaki Terlampau
Posts: 646
Joined: 03 Apr 2006, 03:21
Location: 30 minit sblm sampai puncak...

Postby beckham@chayok2 » 28 Sep 2007, 18:17

haku nak gak... :evil:
kita jumpa disana... :wink:
*Sebenarnya bukan gunung yang hendak ditawan, sebaliknya diri kita sendiri.....*.
-9w2bck-

betterman
Pemegang Amanah GO
Posts: 2828
Joined: 04 Dec 2005, 08:39
Location: Bawah beirut
Contact:

Postby betterman » 28 Sep 2007, 22:02

jumpa esok
Getting to the summit is optional, getting down is mandatory...

User avatar
puteri-rimba
Pendaki Tegar
Posts: 245
Joined: 02 Feb 2007, 15:01
Location: singapore
Contact:

Postby puteri-rimba » 29 Sep 2007, 01:22

oit dah tua pon nak duit raya lagi ke?

erkk adik kecikl lagik baru 16thn so bleh r dapat duit raye..
dunia ini adalah untuk org yg kreatif & bersemangat, jd ambil lah peluang ini.....

User avatar
Nizam
Pendaki Tegar
Posts: 246
Joined: 27 Jan 2006, 08:37
Contact:

Postby Nizam » 29 Sep 2007, 06:41

Salam...

Selamat Berbuka Puasa Semua... :roll:
[["Wa Budak Baru Belajar Memanjat" ®]]

biskut
Pendaki Gunung
Posts: 164
Joined: 26 Dec 2005, 15:42

Postby biskut » 29 Sep 2007, 10:35

fuhhh ramei...penat ooo nak chalam2..

Reen- kalu aku lewat..benda chendrahati simpan2 kan lee ( Yg dah bayau dan in list kira dah reserved kan!!)..


atan :idea: ...selai bag raya deuter 45lit 40 rat dapat tak hehheh

wow unuos..bapa ruan tak gi ke??? laa takde tukang bahan muah muah.. :evil:

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 29 Sep 2007, 10:38

KOSMO : 28/10/2006 M/S : 12

KUALA LUMPUR - Budaya menghulurkan duit raya kepada kanak-kanak yang berkunjung ke rumah tidak harus dihentikan selagi mereka tidak sampai ke tahap meminta-minta. Demikian pandangan Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim atas alasan amalan itu satu teladan yang baik. "Ia amalan yang mulia dan semua agama sebenarnya menggalakkan pemberian ikhlas. Budaya ini seharusnya diteladani oleh setiap orang agar menjadi masyarakat yang pemurah dan prihatin terhadap mereka yang memerlukan," katanya ketika ditemui baru-baru ini. Tambah beliau, amalan tersebut secara jelas tidak melanggar hukum syarak dan undang-undang.
"Sesuatu amalan itu dikategori sebagai budaya jika ia tidak menyalahi hukum agama dan undang-undang. Tidak salah jika dibiarkan budaya memberi duit raya ini subur dalam masyarakat kita," ujarnya. Dalam pada itu, beliau menegaskan agar dipinggirkan budaya 'hanya memberi ketika diminta' yang pada dasarnya seseorang itu tidak berniat langsung untuk memberi jika tidak ada kanak-kanak yang meminta duit raya. Ada sesetengah orang yang tak akan bagi duit raya kepada kanak-kanak yang bertandang. Dia hanya akan memberi jika mendapat tahu kanak-kanak itu seperti mengharapkan duit raya. Pemberian itu mestilah ikhlas, ia amalan mulia dan sangat dipuji. Sayangi kanak-kanak, ajarlah mereka mengenai sikap pemurah yang boleh kita tunjukkan melalui amalan pemberian duit raya," katanya.
"Amalan ini sudah lama meresap ke dalam jiwa masyarakat Melayu, ia wajar diteruskan bagi menunjukkan sikap bangsa yang pemurah dan prihatin," katanya. Bagaimanapun, beliau menegaskan agar ibu bapa tidak mengajar anak-anak meminta-minta duit raya. Mengulas isu yang sama, Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mashitah Ibrahim berpendapat, ibu bapa tidak sepatutnya mengajar anak-anak mementingkan duit raya semata-mata. Namun, jika ada tangan yang menghulurkan duit raya kepada anak-anak, penamatnya ialah ia disimpan dalam tabung. "Ibu bapa sepatutnya membuka akaun bank atas nama anak-anak dan memasukkan semua duit tersebut. Ia juga sebagai cara mendidik anak-anak·menabung," katanya.
Pengarah Khidmat Korporat Bank Simpanan Nasional (BSN), Hizamuddin Jamalluddin berkata, pihaknya sentiasa menyokong jika ibu bapa mengambil langkah membuka akaun kepada anak-anak. "BSN baru sahaja melancarkan tabung baru BSN iaitu Tabung Bistari untuk kanak-kanak sebagai menyokong semangat menabung," katanya.

saper2 yg terasa kanak2 leh la dapat..dan yg pasti jgn la MEMINTA-MINTA...

:evil: :evil:
Last edited by killerbees on 29 Sep 2007, 11:13, edited 1 time in total.

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 29 Sep 2007, 11:05

Tidak berdosa tidak beri duit raya

MENJADI adat, apabila sudah berkerjaya, usah mimpikan mendapat duit raya. Sebaik saja mempunyai pendapatan sendiri, secara automatik, nama kita sudah `dipotong� daripada senarai penerima duit raya.

Apabila sudah bekerja, tatkala Aidilfitri semakin hampir menjelma, `terpaksalah� mula berkira-kira peruntukan duit raya untuk diberikan pula kepada generasi lebih muda.

Dalam Islam, katanya, tidak ada menyatakan hukum wajib atau sunat amalan itu sebaliknya ia lebih dianggap sebagai satu amalan memberi hadiah atau sedekah untuk menggembirakan kanak-kanak.

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 29 Sep 2007, 11:13

fuhhh ramei...penat ooo nak chalam2..

Reen- kalu aku lewat..benda chendrahati simpan2 kan lee ( Yg dah bayau dan in list kira dah reserved kan!!)..


atan :idea: ...selai bag raya deuter 45lit 40 rat dapat tak hehheh

wow unuos..bapa ruan tak gi ke??? laa takde tukang bahan muah muah.. :evil:
sy mari ler biskut..utk upacara PENUTUP tirai jer...

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Postby biNGai » 29 Sep 2007, 11:22

ko pagi2 ni online sambil makan biskut cicah milo ke unos?
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 29 Sep 2007, 11:32

bertugas le ngaiz....

xde maknanyer biskut cicah milo.... :evil:

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Postby biNGai » 29 Sep 2007, 11:39

takde maknenye bertugas sambil online..

serupa makan biskut cicah milo gak..

:lidah:
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 29 Sep 2007, 11:45

:lol: :lol: :)

User avatar
puteri-rimba
Pendaki Tegar
Posts: 245
Joined: 02 Feb 2007, 15:01
Location: singapore
Contact:

Postby puteri-rimba » 30 Sep 2007, 17:37

fuhhh ramei...penat ooo nak chalam2..

Reen- kalu aku lewat..benda chendrahati simpan2 kan lee ( Yg dah bayau dan in list kira dah reserved kan!!)..


atan :idea: ...selai bag raya deuter 45lit 40 rat dapat tak hehheh

wow unuos..bapa ruan tak gi ke??? laa takde tukang bahan muah muah.. :evil:
sy mari ler biskut..utk upacara PENUTUP tirai jer...

tul tuh adik nampak itew bapak haruan...... d celah-celah keadaan yg meriah itew...
dunia ini adalah untuk org yg kreatif & bersemangat, jd ambil lah peluang ini.....

User avatar
killerbees
Otai Gunung
Posts: 818
Joined: 26 Jun 2006, 11:06

Postby killerbees » 01 Oct 2007, 00:48

meriah sngguh mlm smlm kan...sori aa..dtg lewat sket..tp masih smpat utk bersua dgn rakan2 yg len...

semoga bertemu di lain ms...

User avatar
mizi
Kerabat Gunung
Posts: 1308
Joined: 17 Jul 2006, 15:22
Location: perlis
Contact:

Postby mizi » 01 Oct 2007, 09:13

tahniah pada semua rakan2 gunung yg menjayakan majlis berbuka puasa... :D

User avatar
cik_leey
Pendaki Tegar
Posts: 286
Joined: 22 Mar 2006, 10:32

Postby cik_leey » 01 Oct 2007, 09:24

kenapa hang tak mai mizi.........
:) BETTER LATE THAN NEVER.....

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Postby seper4alif » 01 Oct 2007, 09:39

kenapa hang tak mai mizi.........
tah... kata nak tenggo tenggo.... blah aaa...
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
mizi
Kerabat Gunung
Posts: 1308
Joined: 17 Jul 2006, 15:22
Location: perlis
Contact:

Postby mizi » 01 Oct 2007, 09:39

kenapa hang tak mai mizi.........
minta maaf kenkawan tak dapat hadir...ada majlis berbuka puasa bersama anak2 yatim anjuran persatuan radio amatur(ASTRA) di taiping sama lak ngan tarikh tuuu,klu tak dah lama sampai hehehe.gambar mana cik leee???


Return to “Papan Notis (Malam Gala Gunung Online 14 April 2018)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron