Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Aktiviti Gunung • Khas untuk aktiviti gunung sahaja

Moderator: nadir

batmantaro
Pendaki Gunung
Posts: 6
Joined: 27 Jun 2006, 22:21
Location: kedah
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by batmantaro »

takper takper ngai aku jd saksi sempena pembuakaan kem GIANT wakakakaka....klakau tol bl diingatkan.... :lol: :lol:

parer kabar gak ea zarin,babah,abg ngah miz u laa
jadi apa yg ingin kita jadi....

User avatar
castello
Pendaki Sondol
Posts: 416
Joined: 06 Jun 2006, 09:35
Location: cheras, kuala lumpur
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by castello »

Salam.

Apa lah mau gaduh pasal itu kem. Tapi itu kem masa SAR haa, sudah jadi taman ooo.. taman agash jaya....apa pase...itu pase PGA sama itu JPA3 sudah kasi terang serupa mau bikin taman perumahan...hehehehe
CASTELLO
Callsign: 9W2CTX
Guide License No.: TG9600
Mobile No.: 0126206087
NATURE EXPLORER ENT.

azim
Pendaki Gunung
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2009, 12:14

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by azim »

Salam....Alhamdulillah,suma slamat pergi n pulang utk XPDC Yong Yap,Bubu,Tok Nenek....tQ rakan2....

apexx
Pendaki Tegar
Posts: 256
Joined: 27 Jan 2006, 09:38
Location: S.A
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by apexx »

castello wrote:Salam.

Apa lah mau gaduh pasal itu kem. Tapi itu kem masa SAR haa, sudah jadi taman ooo.. taman agash jaya....apa pase...itu pase PGA sama itu JPA3 sudah kasi terang serupa mau bikin taman perumahan...hehehehe
agash tuh versi ko shamm..hehe...

User avatar
CRAZYhAMStER
Pendaki Terlampau
Posts: 592
Joined: 05 Dec 2006, 12:12
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by CRAZYhAMStER »

mizi wrote:adakah geng-geng urukhai akn trn mencari air lagi di waktu pagi nan serjukkkkk...kita tunggu laporan nya hehehhehee....azim kasi guide berpengalaman wooo mo lalu area sana...berserabut treknya
Rajis ada kalu, guarenti........... :mrgreen:
tahniah sumer...peace'

[ADVENTURE IN LIFE] SURVIVAL through degrading nature

www.crazyhamster.multiply.com

azim
Pendaki Gunung
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2009, 12:14

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by azim »

CRAZYhAMStER wrote:
mizi wrote:adakah geng-geng urukhai akn trn mencari air lagi di waktu pagi nan serjukkkkk...kita tunggu laporan nya hehehhehee....azim kasi guide berpengalaman wooo mo lalu area sana...berserabut treknya
Rajis ada kalu, guarenti........... :mrgreen:
tahniah sumer...peace'
Huhu....kali nie xyah g cari air...tadah ja.... :D

yahyayusof
Pendaki Gunung
Posts: 23
Joined: 14 Sep 2009, 17:12

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by yahyayusof »

azim..bape jam ko buat puncak bubu - keluar?

azim
Pendaki Gunung
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2009, 12:14

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by azim »

3 jam ke Bubu camtu dari Simpang Bubu-Yong Yap....

Ari ke-3,yg dpn sampai 7.10 ptg,sweeper n injured,pkui 8.30 ptg....

User avatar
JeNaL
Pentadbiran
Posts: 1758
Joined: 27 Mar 2007, 16:07
Location: sri kembangan
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by JeNaL »

topo intake ke Yong Yap, Bubu dan Tok Nenek via pos Brook. harap membantu

Image
--· ··- -· ··- -· --· --- -· ·-·· ·· -· ·
W a r i s a n K h a z a n a h P e r g u n u n g a n
·--- · -· ·- ·-··
Pentadbir GunungOnline
9W2WZL
http://jenal.multiply.com

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by biNGai »

abg jekob..nanti jumaat nih bawak 1 set naik bole? ada planning sondol baek punyaaa..hehehe
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

Lt.Cmdr. Kamal Ariffin
Kerabat Gunung
Posts: 1318
Joined: 12 Jan 2006, 11:43
Location: Gunung Bawah Laut
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by Lt.Cmdr. Kamal Ariffin »

Wookey
Turun nanti aku tunggu kat Lojing
Siap Sup panas + Todi Peng Kurang Manis

pr oli
Pendaki Tegar
Posts: 287
Joined: 12 Dec 2008, 04:34
Location: Lembah kelang
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by pr oli »

apexx wrote:hari ahad br ni turun dr y.b, tag kt sana tuh cm da xde jee..ade pun celah2 pokok bonsai, tuh pun x clear..dulu byk woo..haa,lg satu sampah kt kem kasut,da jd busut daa,ktaorg bwk mane yg termampu..7 beg plastik itam gak, cuba bakar sampah2 tuh,tp taw la keadaan cuaca kt kem kasut tuh, tghari pun kabus die semcm je ngn angin..so,klo ade group naik y.b standby la plastik sampah byk2..tq
dah byk sampah blik????.....
ermm...
camtu je la kem kasut tu.....
:(
- peace no war-
9W2OAT

pangjatt
Pendaki Gunung
Posts: 38
Joined: 08 Sep 2009, 00:58

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by pangjatt »

kat kasut dah ok dah...ada grup dah tlg bawakkan beberapa guni putih. boleh kata memuaskanlah tahap kebersihannya...guni putih yg tinggal kat kasut pun hanyalah guni kosong. adalah dlm 2 lai.

agas pun mcm xade je.maybe sbb dah bersih kot.lgpun dah ada grup yg wat inisiatif cuci rentis ujung 2010 aritu.

harap maaf jika info yg diberikan kurang tepat.

User avatar
CarSharF
Pendaki Gunung
Posts: 44
Joined: 04 Dec 2005, 14:53
Location: Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by CarSharF »

Macam menarik saja. Saya belum pernah pergi ke Gunung Tok Nenek. Kalaulah ada kekosongan lagi.

User avatar
rembau
Pemegang Amanah GO
Posts: 1394
Joined: 06 Dec 2005, 08:41

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by rembau »

biNGai wrote:abg jekob..nanti jumaat nih bawak 1 set naik bole? ada planning sondol baek punyaaa..hehehe
Memang baik...sampai extend
Dan Kami jadikan di bumi gunung-ganang yang menetapnya, supaya bumi itu tidak menggegar mereka; dan Kami jadikan di celah-celahnya jalan-jalan laluan, supaya mereka mendapat petunjuk.(Surah Al-Anbiyaa':31)

User avatar
mizi
Kerabat Gunung
Posts: 1308
Joined: 17 Jul 2006, 15:22
Location: perlis
Contact:

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by mizi »

rembau wrote:
biNGai wrote:abg jekob..nanti jumaat nih bawak 1 set naik bole? ada planning sondol baek punyaaa..hehehe
Memang baik...sampai extend
yeee kerr.... :kah: :kah:
climb long trail
p11at

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by biNGai »

pasnih kite nk menyondol ke mana plak abg mbauuu??
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

User avatar
soulfly
Kerabat Gunung
Posts: 1147
Joined: 18 Mar 2008, 15:57
Location: SENTUL

Re: Mt Yong Yap,Bubu,Tok Nenek

Post by soulfly »

biNGai wrote:pasnih kite nk menyondol ke mana plak abg mbauuu??
rembau..
aku dengar ko kena buli betul ker? suh menebaslah itulah inilah :tembak:
lama sangat...

Post Reply