Trek terkini Bukit Kutu

Kaunter khas untuk mencari maklumat berkaitan gunung dari rakan gunung yang lain.

Moderator: nadir

Post Reply
kenoi
Pendaki Gunung
Posts: 61
Joined: 14 Jan 2011, 21:43
Location: S2, Moscow

Trek terkini Bukit Kutu

Post by kenoi » 14 Feb 2013, 11:52

salam pergunungan.

kurang setahun yang lalu ada satu group buat projek amal pasang papan tanda ke Bukit Kutu dr Kampung Pertak dan tukar tangga besi untuk ke puncak Bukit Kutu (viewpoint).

projek amal ini mungkin membantu para pendaki drpd tersasar trek berikut begitu banyak simpang/denai pada permulaan trek.

jadi mohon panduan drpd rakan² pergunungan yg pernah pergi naik Bukit Kutu untuk berkongsi info. InsyaAllah dlm bulan Mac ni, saya dan rakan² akan buat trip Bukit Kutu.

Terima kasih atas info tuan². :minum:

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by seper4alif » 15 Feb 2013, 10:02

hambe dok bawah tuh jee... jadi klu kasi info sini... ambe folow ngan puak anak orang kaya dari kkb... diorang nih org lama kat kkb nih dari asal ampang pecah dulu (kg teruntum)
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

MinahGunung
Pendaki Gunung
Posts: 26
Joined: 06 Jul 2011, 13:10

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by MinahGunung » 18 Feb 2013, 12:37

Saya naik dari Ampang Pecah. Nak cuba gak naik dari Kg Pertak nih. InsyaAllah

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by seper4alif » 19 Feb 2013, 09:02

peeerh.... naik dari ampang pecah nih tembus trek mana ek? pekan kkb terus ke kg garachi jaya masuk trek (jalan raya kkb fraser) tembus empangan lintas jambatan pertak n naik kutu? betul ke???? jauh tuh... ambe ngayuh pon penat wooo
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
bargading
Pendaki Terlampau
Posts: 542
Joined: 10 Jul 2006, 14:22
Location: KL
Contact:

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by bargading » 19 Feb 2013, 09:30

Tan,
dari ampang pecah leh naik, kot kg org asli...
ritu aku da jumpa brader otai naik dari sana.... bule buat day pack jugak
L i f e i s a j o u r n e y | I never see what has been done; I only see what remains to be done.
Image

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by seper4alif » 19 Feb 2013, 09:42

heem... klu tak silap aku leer phob..... dok tahu lah klu aku salah plak.....

ampang pecah nih kawasan perumahan sebelum pekan KKB.... bebetul depan driving school tuh...... tuh aku tanya tuh.... tak tahu plak aku dari situ dekat... pasal klu naik beskal mula dari ampang pecah, jarak dia ke pertak tuh dekat 6 kilo kot....

mcm yang aku kata awal tadi... ampang pecah nih kat mana sebenar nya??/ tuh persoaalan aku heehhee
cer google cer google heehehe
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
biNGai
Kerabat Gunung
Posts: 3216
Joined: 19 Dec 2005, 13:18

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by biNGai » 24 Feb 2013, 02:53

ampang pecah kt kkb la atan..takkan kt ampang plak
M.A.L.A.S - Copyright © 2003-2009. All rights reserved.
"Demi langit beserta seluruh binaannya, Demi bumi serta yang ada di hamparannya, Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya.."

User avatar
seper4alif
Kerabat Gunung
Posts: 2100
Joined: 01 Jun 2006, 09:42
Location: gelanggang TokMeor
Contact:

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by seper4alif » 25 Feb 2013, 08:55

tahu bang... kat umah ipar saya.... sebab saya kompius.... isssss!! posting awal dia....


"Saya naik dari Ampang Pecah. Nak cuba gak naik dari Kg Pertak nih. InsyaAllah"

dia naik dari ampang pecah means... start trecking dari tuh kee? mak aih jauh tuh hee heee....
paham tak tak tak???
seper4alif
:::masuk tempat orang bawak otak bukan pisau:::
Image ImageImage

User avatar
PokLang
Pendaki Gunung
Posts: 16
Joined: 25 Jul 2010, 03:56

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by PokLang » 30 Mar 2013, 14:47

salam..

cukup2 setahun yg lepas sy naik b.kutu via pertak,kebetulan gerak sekali dgn group perhilitan pasang signboard baru.mungkin group ini yg tt maksudkan.

pd saya signboard baru ni mmg perlu & menyenangkan pendaki sbb adanya simpang bercabang 2 dikaki bukit.satu menghala ke bukit raja belah kiri & bukit kutu kekanan.sini aje yg confius trek seterusnya insyaallah xde masalah.

kenoi
Pendaki Gunung
Posts: 61
Joined: 14 Jan 2011, 21:43
Location: S2, Moscow

Re: Trek terkini Bukit Kutu

Post by kenoi » 15 Apr 2013, 12:50

ws, terima kasih PokLang atas info.

sehingga kini saya masih belum menjejak Kg. Pertak apatah lg puncak bukit kutu disebabkan kekangan tugas & lelain. :lidah: :keke:

insyaAllah, ada rezeki dan kelapangan saya akan cuba trek bukit kutu ni.

Post Reply