Responde Team for Tragedi Tapah

Post Reply
User avatar
JeNaL
Pentadbiran
Posts: 1758
Joined: 27 Mar 2007, 16:07
Location: sri kembangan
Contact:

Responde Team for Tragedi Tapah

Post by JeNaL » 23 Mar 2009, 15:39

Asalammualaikum dan salam sejahtera

bEkamBinG
castello
givency_KL
ladybizarre
rembau
sid
kabusgunung
poncho
Lt.Cmdr. Kamal Ariffin
sacredreich
soulfly
yonrawk
pgurlz_eazmz
nazawgw

harap anda semua dapat membincangkan dan membuat perancangan akan hal ini di sini sebelum kenyataan umum.

buat masa ini, Zam dan Naza yg mengendalikan projek ini. harap sama-sama kita membantu apa yg boleh.

jika inginkan pertambahan ahli sila maklumkan kepada saya utk urusan akses di sini.
--· ··- -· ··- -· --· --- -· ·-·· ·· -· ·
W a r i s a n K h a z a n a h P e r g u n u n g a n
·--- · -· ·- ·-··
Pentadbir GunungOnline
9W2WZL
http://jenal.multiply.com

kabusgunung
Skuad GPS GO
Posts: 737
Joined: 19 Jan 2006, 20:31

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by kabusgunung » 23 Mar 2009, 17:01

macam yg zam cakap sebelum nih....
kita bagi laaah sket derma kat mangsa yang cedera...
pasal majlis tahlil.... aku cadangkan setahun sekali kita buat untuk warga gunung
termasuk untuk arwah pali yg lemas kat nuang dua tahun lepas

givency_KL
Pendaki Tegar
Posts: 238
Joined: 19 Feb 2008, 17:50
Location: Universal Studio, LA
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by givency_KL » 23 Mar 2009, 17:07

mawi...kita citer pasal tragedi lastest ni....

derma tetap derma n kita akan buat majlis tahlil...kena setkan :-

1) Tarikh
2) Masa
3) Tempat
4) AJK yang akan handle majlis
5) Jemputan
6) Orang yang akan mengetuai tahlil
7) Menu dan AJK masak

Kalo terlepas pandang something, leh la tambah.
WaLaUpuN SuDah MeNcApAi AwAn, JaNgAn LuPa rUmPuT HiJaU Di BuMi

User avatar
JeNaL
Pentadbiran
Posts: 1758
Joined: 27 Mar 2007, 16:07
Location: sri kembangan
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by JeNaL » 23 Mar 2009, 17:50

anggaran kos keseluruhan
--· ··- -· ··- -· --· --- -· ·-·· ·· -· ·
W a r i s a n K h a z a n a h P e r g u n u n g a n
·--- · -· ·- ·-··
Pentadbir GunungOnline
9W2WZL
http://jenal.multiply.com

User avatar
pgurlz
Pendaki Sondol
Posts: 423
Joined: 06 Jun 2006, 13:40
Location: just nearby
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by pgurlz » 23 Mar 2009, 18:30

1st off all... aku setuju ngan cadangan mawi tue.... nanti pihak yg mana2 berkenaan leh la amik action kan..

tapi skang kita tumpukan pada tragedi tapah baru2 nie dl...

dibahagikan pada 2
1- untuk mangsa..
2- tahlil untuk arwah..

soklan dari aku
1 - untuk mangsa, nak bagi dalam bentuk RM ataupon benda(makanan or whatever yg seswai).
2 - untuk tahlil.. korunk nak masak sendiri atau katering.. bab pilih lokasi aku serah untuk korunk yg buat..
se-simple yg boleh

nazawgw
Pendaki Gunung
Posts: 136
Joined: 18 Mar 2006, 23:38
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by nazawgw » 23 Mar 2009, 19:08

salam...
aku nak diskas panjang2 xdapek la..xleh nak online selalu...takat nak nyampuk sket2 buleh la...
utk majlis tahlil tu pon leh wat macam majlis tahlil arwah pali dulu..kat masjid..deal ngan pihak masjid...or ikut jadual masjid tu bila derang adakan majlis tahlil...
bab makan ajk makan/minum cuma pikirkan kat mana nak tempah...tapau n bwk ke masjid...pastu agihkan kat jemaah..jimatkan sket masa..
bab menu serahkan pada yg pakar..mebi xyah terlalu heavy...
jemputan lak...jemput semua warga gunung...seramai yg buleh...
aku pun ada di sini!!

User avatar
JeNaL
Pentadbiran
Posts: 1758
Joined: 27 Mar 2007, 16:07
Location: sri kembangan
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by JeNaL » 23 Mar 2009, 19:58

zam dan naza, moh setkanlah satu meeting. panggil mana yg berhak hadir
--· ··- -· ··- -· --· --- -· ·-·· ·· -· ·
W a r i s a n K h a z a n a h P e r g u n u n g a n
·--- · -· ·- ·-··
Pentadbir GunungOnline
9W2WZL
http://jenal.multiply.com

kabusgunung
Skuad GPS GO
Posts: 737
Joined: 19 Jan 2006, 20:31

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by kabusgunung » 24 Mar 2009, 08:57

kalo nak buat majlis base on tragedi tapah....
aku cadangkan kat masjid yang buat semayang arwah su...
aku tak sempat pegi masjid tuuuh.... sebab kerja

Lt.Cmdr. Kamal Ariffin
Kerabat Gunung
Posts: 1318
Joined: 12 Jan 2006, 11:43
Location: Gunung Bawah Laut
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by Lt.Cmdr. Kamal Ariffin » 24 Mar 2009, 09:29

Mana mana pun buleh. Setuju.
Akan hadir dan membantu apa yang termampu seadanya.

User avatar
pgurlz
Pendaki Sondol
Posts: 423
Joined: 06 Jun 2006, 13:40
Location: just nearby
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by pgurlz » 24 Mar 2009, 09:41

jenal, naza.. set date pas aku balik cuti la yerrrrr....
se-simple yg boleh

nazawgw
Pendaki Gunung
Posts: 136
Joined: 18 Mar 2006, 23:38
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by nazawgw » 26 Mar 2009, 18:18

ha'ah tggu ko balik dr hanoi la...
aku pun ada di sini!!

User avatar
yonrawk
Pendaki Sondol
Posts: 456
Joined: 03 Nov 2006, 11:11
Location: JB

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by yonrawk » 27 Mar 2009, 10:31

Salam semua.

Sorry la lambat respon sbb terlampau sibuk ngan keja.

Pada pendapat aku hal membantu mangsa tragedi tiada masalah. Semua perkara aku setuju. Cuma bab jamuan makan tu pada aku buat secara loklak (ala sorang bawak la sikit kuih je). Takyah makan yg heavy2.
He who makes beast out of himself, get rid of the pain of being a man~ Dr. Johnson (1709-1784)

givency_KL
Pendaki Tegar
Posts: 238
Joined: 19 Feb 2008, 17:50
Location: Universal Studio, LA
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by givency_KL » 30 Mar 2009, 09:25

Salam semua.

Sorry la lambat respon sbb terlampau sibuk ngan keja.

Pada pendapat aku hal membantu mangsa tragedi tiada masalah. Semua perkara aku setuju. Cuma bab jamuan makan tu pada aku buat secara loklak (ala sorang bawak la sikit kuih je). Takyah makan yg heavy2.
hahhaha...bukan loklak la yon..potluck....tak hapa2...

takyah la buat camtu..kita masak terus @ katering je....tengok pada keputusan majoriti.... :minum:
WaLaUpuN SuDah MeNcApAi AwAn, JaNgAn LuPa rUmPuT HiJaU Di BuMi

User avatar
JeNaL
Pentadbiran
Posts: 1758
Joined: 27 Mar 2007, 16:07
Location: sri kembangan
Contact:

Re: Responde Team for Tragedi Tapah

Post by JeNaL » 30 Mar 2009, 09:49

Salam semua.

Sorry la lambat respon sbb terlampau sibuk ngan keja.

Pada pendapat aku hal membantu mangsa tragedi tiada masalah. Semua perkara aku setuju. Cuma bab jamuan makan tu pada aku buat secara loklak (ala sorang bawak la sikit kuih je). Takyah makan yg heavy2.
hahhaha...bukan loklak la yon..potluck....tak hapa2...

takyah la buat camtu..kita masak terus @ katering je....tengok pada keputusan majoriti.... :minum:
kalu bahasa orang kedah lain betul maksudnya tu.... tak tau la pulak maksud loklak tu kat johor. :D
--· ··- -· ··- -· --· --- -· ·-·· ·· -· ·
W a r i s a n K h a z a n a h P e r g u n u n g a n
·--- · -· ·- ·-··
Pentadbir GunungOnline
9W2WZL
http://jenal.multiply.com

Post Reply